Zwiedzamy Rzeszów.

17.05.2016  Zwiedzamy Rzeszów.

W dniu 17 maja 2016 seniorzy rudniccy pojechali na wycieczkę do Rzeszowa. To było kolejne zadanie, realizowanego Projektu SPOTKANIA Z KULTURĄ DLA JUNIORÓW I SENIORÓW, współfinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Program edukacyjny wyjazdu był bardzo ciekawy. Zwiedziliśmy Muzeum Techniki i Militariów, które powstało w 2010 Muzeum posiada zbiory zabytkowych samochodów i motocykli z lat 50 tych, sprzętu gospodarczego, RTV z XX wieku. Znaczącą część zbiorów stanowią militaria, ryngrafy, zabytkowe monety. polskie mundury wszystkich służb od 1945 po współczesność. Po smacznym obiedzie zwiedzaliśmy miasto Rzeszów. W Muzeum Historii Miasta Rzeszowa zobaczyliśmy stałą ekspozycję „ Sześć Wieków Rzeszowa [ 1354 – 1944] „ Zwiedziliśmy też Podziemną Trasę Turystyczną „ Rzeszowskie Piwnice „ o długości 213 m, Ostatnim punktem programu wycieczki, był spektakl „ Trzy siostry „ Czechowa w Teatrze Wandy Siemaszkowej. Zmęczeni po całym dniu, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Rudnika.

Opr. J.Rozlazły
Foto. J.Szast

KULTURA DOSTĘPNA.

11.05.2016 KULTURA DOSTĘPNA.

To nazwa Programu, w którym zaczęliśmy realizować Projekt

SPOTKANIA Z KOLTURĄ DLA JUNIORÓW I SENIORÓW

dofinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Pierwsze wydarzenie, to spotkanie rudnickich seniorów i młodzieży gimnazjalnej z Panem Ryszardem Mścisz – poetą, satyrykiem, publicystą. Członkiem Stowarzyszenia Literackiego „WITRYNA” oraz członkiem Związku Literatów Polskich. Twórczość Autora tak różnorodna, inspiracje, przytoczone wspomnienia, zwłaszcza z okresu „ rudnickiego Liceum” były bardzo interesującym tematem spotkania.

Foto J. Szast
zobacz: stowarzyszeniencr.pl

Święto Konstytucji 3 Maja

03.05.2016- Święto Konstytucji 3 Maja.

Uroczystości związane z 225 rocznicą uchwalenia Konstytucji. 3 Maja rozpoczęła Msza Święta sprawowana w intencji Ojczyzny. W asyście pocztów sztandarowych szkół i harcerstwa przybyli wierni przeszli na rynek miasta gdzie, jak co roku, odbywało się Publiczne Śpiewanie Pieśni Patriotycznych, któremu przewodził Chór Klubu Seniora. Po zakończeniu koncertu w świątecznym nastroju seniorzy rudniccy już tradycyjnie spotkali się przy kawie i ciastku „Pod Lipą”. Natomiast o godz.16.00 w wypełnionej po brzegi sali widowiskowej Miejskiego Ośrodka Kultury obejrzeliśmy przepiękny program artystyczny w wykonaniu uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 i dzieci z Ochronki. Barwny i wzruszający występ został nagrodzony ogromnymi brawami. Nauczycielkom i Siostrom z Ochronki, które program przygotowały,

g r a t u l u j e m y   i   b a r d z o   d z i ę k u j e m y !!!!

To był piękny dzień, pełen wzruszeń i uniesień patriotycznych.

Oprac.   K. Socha
 Foto      G. Szast

Zobacz: www rudnik.pl
               www mokrudnik.pl

Czytaj dalej

Pamiętamy – nie zapomnimy.

13.04.2016 r. Pamiętamy – nie zapomnimy.

Kolejną rocznicę Zbrodni Katyńskiej, obchodzono w naszym miasteczku w dniu 13 kwietnia br. Najważniejsi przedstawicielenaszej społeczności rudnickiej złożyli kwiaty i zapalili znicze pamięci przed Pomnikiem Poległych na Rynku miasteczka. Razem z innymi braliśmy udział w tym wydarzeniu, a delegacja naszego Klubu Seniora też złożyła wiązankę biało-czerwonych róż. Cieszy nas ogromnie fakt dużego zaangażowania dyrektorów szkół i młodzieży szkolnej w przeżywanie takich doniosłych wydarzeń –

„ p a m i ę t a m y   i    n i e   z a p o m n i m y „

Foto : J. Szast

Zobacz www.rudnik.pl

Narada w NCR.

04.04.2016 r. Narada w NCR.

W dniu o 4.04.2016  w Niżańskim Centrum Rozwoju odbyło się spotkanie przedstawicieli Kół Terenowych PZERiI z powiatu niżańskiego. Tematem narady było przygotowanie materiałów do opracowania Projektu do Rządowego Programu na rzecz Aktywizacji Społecznej Osób Starszych na 2016 rok.