Maraton wycieczkowy seniorów.

12.08.2022 seniorzy z naszego Koła Terenowego uczestniczyli w wy -cieczce Nałęczów – Kazimierz Dolny, dofinansowanej ze środków Gminy i Miasta Rudnik n. Sanem.

W wycieczce uczestniczyło 32 seniorów. Zwiedzanie Nałęczowa i muzeum poszerzyło naszą wiedzę o życiu Stefana Żeromskiego i Bolesława Prusa.

Piliśmy wody mineralne w słynnej Pijalni Wód i spacerowaliśmy po Parku Zdro-jowym.

W Kazimierzu Dolnym, po obiedzie zwiedzaliśmy miasto. Pani przewodnik ciekawie opowiadała nam o historii, kulturze i tradycji miasta.

Następne 3 wycieczki były zorganizowane przez NCR i finansowane ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni +”.

16.08-17.08. Przemyśl i okolice. Zwiedzanie zaczęliśmy od pięknego ogrodu botanicznego w Bolestraszycach: ciekawe rośliny, drzewa, piękne kwiaty, ptaszarnia. Następnie –Zamek w Krasiczynie gdzie zapoznaliśmy się z jego historią. Obiadokolację i nocleg mieliśmy w Kalwarii Pacławskiej – piękne Sanktuarium. Grupa uczestników wybrała się na Aleję Dębów poświęconą pamięci kapelanów zamordowanych przez NKWD w 1940 r. Drugi dzień wycieczki to miasto Przemyśl z bardzo bogatą historią. Z Kopca Tatarskiego oglądaliśmy panoramę miasta: zabytkowe kościoły, fort, rynek miejski. Po obiedzie powrót do domu.

24.08-25.08. Śladami podkarpackich uzdrowisk: Iwonicz Zdrój, Rymanów, Polańczyk. Przewodnik przybliżył nam historię i lecznicze właściwości tych miejscowości. Są bardzo ciekawe turystycznie, atrakcyjne i warto z nich korzystać. Nocowaliśmy w miejscowości Bystre koło Baligrodu. Piękna okolica, wspaniałe widoki, świeże i czyste powietrze. Drugi dzień to Polańczyk, rejs statkiem po Jeziorze Solińskim. Następnie w Sanoku, w kościele prawosławnym przewodnik opowiedział nam o obrzędach tego wyznania. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Sanktuarium MB Miłosiernej w Starej Wsi koło Brzozowa. Warte zobaczenia cenne zabytki oraz piękny ogród biblijny.

10.09. Szydłów, Rytwiany, Tarnobrzeg- Dzików.

W Szydłowie zwiedzaliśmy stare kościoły, synagogę. W Rytwianach bardzo ciekawym obiektem jest kompleks klasztorny Kamedułów – pustelnia złotego lasu, dająca możliwość wyciszenia się i oderwania od rytmu dnia codziennego.

W Dzikowie zwiedzaliśmy zamek Tarnowskich.