18-19.07.2017 Ścieżkami uzdrowisk.

W dniach 18 i 19 lipca odbyła się wycieczka edukacyjno –zdrowotna „Ścieżkami uzdrowisk „ realizowana w Projekcie Pora na aktywnego seniora „ w ramach Rządowego Projektu ASOS na lata 2014-2020. Zwiedziliśmy Puławy, Kazimierz Dolny i Nałęczów. W Puławach zwiedziliśmy park, Pałac Czartoryskich. Powstał na przełomie XVIII i XIX w. Znajdują się tam piękne eksponaty. W parku powitały nas donośnym głosem pawie. Dalsza trasa to Kazimierz Dolny. Tam zwiedzaliśmy Rynek, kościół Farny z najstarszymi organami w Polsce oraz zespół zamkowy z XIII i XIV w. Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy do Nałęczowa Nasza pani przewodnik zapoznała nas z historią odkrycia wód leczniczych i klimatu sprzyjającemu leczeniu wielu schorzeń.W Pijalni Wód pokosztowaliśmy smaków wód leczniczych. Nocowaliśmy w Józefowie. Dzień następny to zwiedzanie Bałtowa – słynnego kompleksu turystycznego z wieloma atrakcjami. Nas najbardziej zainteresowały: zwierzyńce z egzotycznymi ptakami i dzikimi zwierzętami. W Ćmielowie zwiedzaliśmy Żywe Muzeum Porcelany. Poznaliśmy historię powstania, cykl tworzenia ręczny wyrobów porcelanowych, które swym pięknem zachwycają.